Cuminciò a settimana passata in Grand Rapids, Michigan, cù un unicu attu di generosità: una donna hà dettu chì hà pagatu i cunti di Kmart di parechji stranieri.



Cume a parolla si sparse, u fenomenu hà riunitu forza, scorri fora da u Midwest, alimentatu da i cunti di nutizie è e social media. È sta settimana, a grande onda di staccazione hè ghjunta in l'area di a Baia, ispirendu a benevolenza da e persone chì provanu à fà a stagione di vacanze un pocu menu pesante per i citadini chì i portafogli sò ligeri.

Kmarts in Hayward, Redwood City è San Mateo anu cunfirmatu ch'elli eranu stati i destinatari di largesse. A tenda nantu à Mission Boulevard in Hayward avia ricevutu solu una donazione da a fine di u venneri dopu meziornu, ma era una grandezza. Un omu hà cuntribuitu $ 9,800, paghendu 63 cunti, secondu u direttore di a tenda John Pawlik. L'impiegati di e magazzini anu attraversatu una lista di cunti u venneri, chjamendu clienti increduli. Certi anu reagitu à a nutizia cù scossa, altri cù lacrime, hà dettu Pawlik.





Li dicemu chì era u Babbu Natale chì hè ghjuntu per pagà a so laia, hà dettu Pawlik.

U donatore, chì vole mantene l'anonimatu, hà dettu in un email u venneri chì hà sappiutu di a campagna di layway Kmart ghjovi sera. Ùn pudia dorme a notte passata pensendu à questu è vulia aiutà, disse l'omu, chì si identificava solu cum'è qualchissia chì vive è travaglia in Silicon Valley. Ùn vogliu micca publicità, solu per incuragisce l'altri à pagà in avanti.



Kmart ùn hà micca cuntatu quanti cunti sò stati pagati in tuttu u paese, ma u numeru pare esse sicuru in decine - è forsi assai più altu. Un portavoce hà dettu chì a cumpagnia pò à pena guardà a traccia cum'è storie fresche di altruismu spuntanu in stati da Florida è Pennsylvania à Oregon è Arizona.

I benefattori generalmente dumandanu à aiutà e famiglie chì sò squirreling articuli per i zitelli. Spessu paganu una parte di u equilibriu, di solitu tutti, ma uni pochi di dollari o centesimi, cusì l'ordine di laiaway ferma in u sistema di a tenda.



I boni Samaritani parenu visità principarmenti i magazzini Kmart, anche se un portavoce di Wal-Mart hà dettu chì uni pochi di i so magazzini in Missouri è Illinois anu vistu alcuni cunti di laiaway pagati. Kmart hè unu di i pochi grandi magazzini di scontu chì offrenu layway in tuttu l'annu. Sutta u prugramma, i clienti ponu fà compra, ma lasciate chì a tenda mantene a so merchandise mentre a paganu lentamente per parechje settimane.

I rapprisentanti di Kmart dicenu chì ùn anu fattu nunda per instigà i Santas secreti o sparghje a parolla di a generosità. Hè definitivamente in a stagione di dà, hà dettu u portavoce Tom Aiello. Ùn hè micca qualcosa chì prumove attivamente, ma ci piace chì i nostri clienti aiutanu altri clienti.



Trè persone s'eranu firmatu da u desk di layway in u Kmart in Delaware Street in San Mateo à 3:30 p.m. Venneri per fà pagamentu per e persone chì ùn anu mai scontru. Unu di elli era una ghjovana donna chjamata Maria, chì hà aspittatu in fila per 20 minuti per pagà un contu da circa $ 270 à $ 20. Maria, chì ùn hà micca datu u so cognome, avia digià visitatu u magazinu in Veterans Boulevard in Redwood City è hà sguassatu $ 150, sguassendu quasi interamente dui conti di layway.

Sò abbastanza furtunatu, cusì vogliu solu pagà avanti, disse Maria, chì travaglia per una cumpagnia di software San Mateo.



Sam Chatfield, un supervisore in a tenda di San Mateo, s'hè strappatu mentre ricurdava a so conversazione cù un cliente chì u so contu era statu tagliatu da parechji centu di dollari à un centesimu.

L'aghju dettu chì l'anghjulu di Natale l'avia pagatu, disse Chatfield. Ella cuminciò à pienghje. M'hà fattu cumincià à pienghje.

The Associated Press hà cuntribuitu à stu rapportu.