In una scena cruciale di u thriller di ballet di u regista Darren Aronofsky Black Swan, Thomas Leroy, u carismaticu direttore artisticu di una cumpagnia di ballu, strinse l'ochji mentre parechje fila di ballerine di speranza si riscaldanu à l'unisonu perfettu. Cù grazia serpentina, intreccia tra e so linee, schernenduli crudelmente parendu suggerisce e so scelte di casting per una nova pruduzzione di Swan Lake cun un toccu simplice è fatale.



In quella scena, Karen Gabay - unu di i tanti ballerini prufessiunali chì anu affollatu per vede u Cignu Neru caricatu eroticamente - sente chì a film perde u cuntattu cù a realtà.

A mo vista hà cambiatu quandu caminava in toccu, dice Gabay, chì spiega chì quasi nisun direttore artisticu si cumportassi cusì.





Un dramma cusì intensu furnisce assai foraggi per i fan di Black Swan è i detrattori, chì intascanu i forum di discussione è bloggu nantu à e stelle di u filmu - è ancu a so rapprisintazioni di a cumpetizione estrema, personalità dominanti è obsessione incrollabile. Ma sò i ballarini di a vita reale, dissecting i sfumaturi di u filmu, chì offrenu l'intruduzioni più agude in quale miti è stereotipi chì u film perpetuate, è ciò chì hè ghjustu.

Gabay, un ballerino principale cù Ballet San Jose, hè in una pusizioni particularmente bona per paragunà. Ella sarà protagonista in a prussima pruduzzione di a cumpagnia di u romanticamente tragicu Swan Lake u 25-27 di ferraghju (dettagli à www.balletsj.org ).



Black Swan conta a storia fittizia di una ghjovana ballerina, Nina Sayers, chì hè sguassata per ottene a prima fattura in u Lavu di i Cigni di Leroy. À u Ballet San Jose, trè ballerini sparteranu u doppiu rolu di l'eroina disgraziata Odette è a villaina Odile.

A decisione di i cineasti di fucalizza solu nantu à un ballerino, cumpetizione cù un suttu è rivale, face un dramma avvincente, ma una tale ballerina affruntà una tensione quasi insopportabile è un risicu di ferita. A maiò parte di l'imprese maiò utilizanu casts multipli per prevene i feriti di ballerini è permettenu più di una interpretazione artistica.



Prova in un studio grande è ariosu in a casa di u centru di a cumpagnia, i trè Odette / Odiles di u Ballet San Jose, - Gabay, Maria Jacobs-Yu è Alexsandra Meijer - inseme cù a sottumessa Amy Marie Briones, praticanu u so port de bras è arabesques fiancu à fiancu.

Mentre travaglianu in una scena di u secondu attu di u Swan Lake cù u direttore artisticu ebullentu Dennis Nahat, fighjanu attentamente à e so riflessioni, mudendu i so corpi agile in interpretazioni altamente individuali di u Cignu biancu, Odette. Nisun sensu di rivalità hè apparente - senza sguardi laterali o sguardi appassiti à l'altri ballerine. I so facci riflette solu a determinazione, temperatu cù u dulore di u Cignu biancu.



Ùn ci hè micca Nina Sayers trà elli.

Sayers, interpretatu cù feroce intensità da Natale Portman (chì hà recentemente vintu un Golden Globe per a megliu attrice) hè u caratteru centrale in Black Swan, chì hà ricevutu trè nominationi à l'Oscar u marti - u megliu filmu, u megliu direttore per Aronofsky è a megliu attrice per Portman.



Situatu in u sfondate di u Lavu di i Cigni muntatu da una grande truppa metropolitana di ballu chì ricorda u New York City Ballet, Black Swan tocca à temi cum'è i disordini alimentari trà i ballerini, un intensu sforzu fisicu nantu à i so corpi, l'ansietà, e pressioni chì affruntà è a so ricerca. per a perfezione.

Ma i ballerini di a vita reale dicenu chì ci hè assai più artisticu, cumplessità è positività in u mondu di u ballet reale di quellu chì mostra in a stampa desolata dipinta da Black Swan. Trovanu Sayers - chì hè obsessivamente impegnatu à ballà è ombreggiatu da una mamma di scena prepotente - qualcosa di una anomalia. Quandu hè sceltu da u campy Leroy di l'attore Vincent Cassel per rimpiazzà l'anziana ballerina Beth Macintyre (una Winona Ryder d'occhi salvatichi) cum'è White Swan Odette è Black Swan Odile, u fragile statu mentale di Sayers cede.

Muriel Maffre, ex ballerina principale di San Francisco Ballet, hè intimamente familiarizatu cù u rolu di Odette / Odile. Era una ghjovana ballerina quandu hà ghjucatu per a prima volta cù u Ballet Monte Carlo è un principale espertu quandu hà ripresu u rolu cù a cumpagnia di San Francisco, da quale si ritirò in 2007.

Ella dice chì esige un ballerino per vede una gamma completa di muvimentu, è ancu qualità chì varieghja da a vulnerabilità è a purità à a seduttività è a carnalità. Ella descrive cum'è estremamente esigente.

Maffre si ricorda d'avè da esse pruvata à Monte Carlo à u coreografu Ben Stevenson, chì a so versione di u ballet Tchaikovsky era in scena, ancu s'ellu ùn era nunda cum'è quella chì implicava a ballerina in difficultà di Black Swan è u direttore artisticu manipulatore.

Meijer di u Ballet San Jose hà trovu chì vede u ritrattu di u filmu di sta relazione veramente frustrante per via di opportunità mancate.

Puderanu andà in u coaching, ella dice di una scena in quale u ballerino è u direttore discute u desideriu di Nina di piglià u rolu. I cineasti puderianu avè educatu l'audienza nantu à e cose cum'è u significatu di i muvimenti simbolichi di u bracciu di u Cignu biancu è puderianu sondà a prufundità emotiva prufonda di u caratteru, a tecnica, l'arti è a resistenza necessaria per ritragrà Odette / Odile. Puderanu ancu avè illustratu perchè i ballarini aspettanu u rolu.

Invece, Meijer dice, tuttu u publicu riceve hè un tentativu crudu di seduzzione.

Eppuru, malgradu un focusu nantu à u dramma, Black Swan uttene alcune di e cose di a vita reale.

Maffre piace a scena induve Sayers si trasforma cumplettamente in u Cignu Negru, chjamendu una metafora per u livellu di impegnu di una ballerina per incarnà u so arte.

Ancu s'è e ballerine entrevistate per questa storia vulianu chì un ballerino di a vita reale hè stata chjappata cum'è Sayers, a maiò parte accunsenu chì Portman era impressiunanti.

Mi piacia a so scena in u bagnu, quandu ella riceve a parte, dice Gabay, riferenu à una Nina ecstatic, singhiozzata, entusiasta chì ella interpretarà Odette / Odile.

Ma un ballerino ùn deve micca vince u capu in u Lavu di i Cigni per sperimentà stu tipu d'euforia, dice Meijer. Una lettera chì l'informa ch'ella avarà un cuntrattu per a prossima stagione pò pruduce u listessu effettu.

Pensu chì era una scena veramente ben attuata ..., dice Jacobs-Yu, mentre arcu a spalle è allentà i musculi di u bracciu in preparazione per più prove. Era toccu. Mi piacia.