A cosa più inquietante di visità u Museu di a Mummia in Guanajuato, Messicu, ùn sò micca e mummie stesse. Dopu trè visiti in 10 anni, aghju abituatu à e mummie - più di 100 d'elli, parechji fighjenu in daretu (sò dicu impotente ?) Da daretu à i vetri di vetru, alcuni ind'è stendu, altri stendu.



No, sò l'instrumenti di tortura chì mi facenu a malatie.

El Museo de las Momias, certamente una di l'istituzioni culturali più strane in ogni locu, mette in risaltu l'obsessione di u Messicu per a morte. Ogni ghjornu hè una festa di u Ghjornu di i Morti in stu museu populari è ben curatu, à pocu pressu in autobus o taxi da a frondosa piazza principale di Guanajuato, una cità cunnisciuta ancu per a so ceramica, l'incantu culuniale è e mine d'argentu vicinu.





I gadgets di tortura sò affissati à fiancu à parechji cadaveri per illustrà, possu solu suppone, chì a morte vene in parechje manere.

Una mummia hà punte metalliche impilate in ogni parte di u so corpu.



Ay, Dios mio, aghju intesu più volte da i visitori di lingua spagnola mentre passavanu stu specimen. Omidiu.

U museu trace e so radiche à u 19u seculu, quandu u spaziu di u cimiteru era in una prima prima in Guanajuato collinare, cusì i parenti anu pagatu una tassa annuale per mantene i so amati intarrati. Qualchidunu ùn anu pussutu pagà l'impositu, è i so amati sò stati eshumati - o cusì dice a legenda. Hè cusì chì i travagliadori di u cimiteru principale anu scupertu chì l'aria secca di a muntagna è u cuntenutu minerale di a terra avianu mummificatu certi cadaveri.



Da u 1870, i mummii sò stati posti in una stanza vicinu à l'uffizii amministrativi di u cimiteru, secondu www.guanajuatocapital.com , un situ web turisticu privatu. I visitori stranieri anu scupertu e mummie versu u 1894, è un museu hà seguitu.

Accantu à e vittime di tortura, a cullizzioni di i zitelli hè a più dura per piglià. Qualchidunu sembranu solu bambole.



Parechje mummie anu sempre capelli, denti è unghie. Qualchidunu sò completamente vestiti, presumibilmente in i stessi vestiti (calzature è calzini inclusi) in quale sò stati intarrati.

E so espressioni faciale varienu da pacificu à angoscia à sorpresa.



Tuttu assai senza gustu?

Forse, ma assai affascinante. È di sicuru menu clinica cà l'esposizione di i Corpi chì hà viaghjatu intornu à i Stati Uniti.

Una visita autoguidata di El Museo de las Momias (guide di lingua inglese sò dispunibili) ùn deve micca più di una ora. È un pocu menu, aghju aghjustatu, per u squeamish.

  • El Museo de las Momias: 011-473-732-06-39, www.momiasdeguanajuato.gob.mx. Apertu da 9 a.m. à 6 p.m. ogni ghjornu. Pigliate un taxi o qualsiasi autobus marcatu Momias da u centru di Guanajuato. L'ingressu hè di circa $ 4; $ 2.75 per i studienti; $ 2,35 per età 6-12.