Malgradu u violu, l'incestu è i batti chì u caratteru cintrali Celie soffre, malgradu a so separazione da i so figlioli è a so surella santa, U Color Purple hè enfaticamente un musicale chì si sente bè chì nasce da umili principiu cum'è u so prutagunista.



A cumpagnia di tour chì hà apertu marti cù ottu spettaculi cù Broadway San Jose mette nantu à una mostra abbagliante di parechji generi di musica è di ballu di u principiu di u XXu seculu cù costumi è sfondi stupenti per accompagnà i spettaculi più grandi di a vita.

L'aspettativa per u spettaculu - aumentata da a familiarità cù u libru vincitore di u Premiu Pulitzer di Alice Walker in 1982 è u filmu di Steven Spielberg di u 1985 cù Whoopi Goldberg è Oprah Winfrey - seranu soddisfatte. Quelli chì ùn sò micca familiarizati cù u materiale fonte di a produzzione sò cunsigliati di leghje una sinopsi o puderanu avè prublemi à seguità a trajectoria di 40 anni.





Eppuru, ancu quelli chì ùn anu micca fattu u travagliu avanzatu si deve esse assorbiti da a produzzione.

Cum'è Celie, invechjata da 14 à 54 in Georgia rurale, Dayna Jarae Dantzler ùn pò micca esse a vostra idea di un po 'chile casalingo, cum'è Whoopi era in u filmu, ma Dantzler hè adattatu disgraziatu durante u primu terzu di u spettaculu è s'alza bè cù u caratteru. Da a grande Pam Trotter cum'è Sofia (u rolu di Winfrey) è a svelta Taprena Augustine cum'è Shug Avery à u trio accattivante di e donne di a chjesa Doris, Darlene è Jarene, u travagliu vocale di e femine in u cast furnisce una forte basa à e forze chì altre donne impartenu. à Celie.



Ma u spettaculu pare cartoonish finu à chì Shug Avery (pare esse Shug Avery in ogni riferimentu, cum'è Charlie Brown) irrompe in scena cum'è u cantante di saloon brassy è fidanzata di longu tempu di u maritu emotivamente abusiu di Celie, Mister.

Prima, i tanti altri elementi cumplicati di a trama deve esse avanzati - gravidenza forzata di Celie (Mysterous Ways) è a separazione da prima i so figlioli è dopu a so surella minore è u solu amicu Nettie, chì diventa un missiunariu in Africa dopu chì Mister separa i fratelli.



Calchì volta i primi numeri parenu marchjà cù una precisione militare chì cuntradisce i ritmi più difficili in u puntu di Brenda Russell. Russell, chì hà scrittu è cantatu u splendidu successu di l'anni 1980 Piano in the Dark, è i so co-scritturi Allee Willis è Stephen Bray, ùn anu micca prima caricatu i migliori canzoni, chì sò i più ballati. U puntu di svolta vene quandu Shug Avery canta Too Beautiful for Words à Celie, lanciandu a so affari, è quelli dui cantanu prestu u show-stopper What About Love?

Hè megliu dopu à l'intermediu cù a scena di a Patria Africana mozzafiato, chì si sviluppa mentre Celie scopre una cache di lettere di Nettie chì li era stata ritenuta. Certi di i costumi africani sò, francamente, PG-13, ma sò adattati à a scena.



Quandu Celie guadagna forza è statura, a partitura guadagna vapore, è naturalmente a canzone The Color Purple hè un puntu culminante. L'omi crescenu ancu. U Color Purple hè statu criticatu per dà à alcuni di i caratteri maschili senza caratteristiche di redenzione, ma a so redenzione hè abbastanza trasparente in u musical.

Edward C. Smith, l'attore chì interpreta à Mister, ùn pò micca mostrà quant'è sfumature nantu à u palcuscenu cum'è Danny Glover trasmette in u filmu, ma ùn u riduce mai à a caricatura. U fulmine chì simbulizeghja a trasfurmazioni di Mister hè più efficau di ciò ch'ellu pò sona nantu à carta.



A nuzione di fà un musicale di The Color Purple pò esse micca bè in carta ancu, ancu s'ellu ci era una canzone assai efficace, Celie's Blues, in u filmu. Ma stu spettaculu, cun un impulsu considerableu da Winfrey, chì hà coproduciutu a versione di scena, hè statu un successu da u 2005, è ùn ne anderete micca per quessa.

'U culore viola'

Libru di Marsha Norman
Musica è testi di Brenda Russell, Allee Willis è Stephen Bray

À traversu: dumenica
Dove: San Jose Center for the Performing Arts, 225 Almaden Blvd.
Durata: 2 ore, 20 minuti (un intervallu)
Bigliettu: $ 20- $ 88, www.broadwaysanjose.com